In Nederland worden de tandartstarieven bepaald door de Nederlandse Zorgautoriteit aan de hand van een prestatiecode systeem. Voor de meeste handelingen die de tandarts uitvoert is een code vastgesteld met een daar aan gekoppeld maximum-tarief. Aan de hand van de handelingen die zijn uitgevoerd door de behandelaar komt de rekening tot stand. Voor meer informatie en voorbeelden over het Nederlandse tariefsysteem zie http://mondzorgkosten.nl.
Klik hier voor de prestaties, codes en tarieven voor 2025 vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit.
Factuur
De tandarts verwerkt de behandeling in zijn administratie waarna er een nota gemaakt wordt. Deze wordt vervolgens automatisch ingestuurd naar uw verzekeraar. Die controleert de nota en bepaalt wat er voor een vergoeding in aanmerking komt. Komt de nota geheel voor een vergoeding in aanmerking? Dan hoort u daar niets van. Het kan ook zijn dat uw nota maar gedeeltelijk of helemaal niet voor een vergoeding in aanmerking komt. Als dat zo is, krijgt u voor het bedrag wat u nog moet betalen een nota toegestuurd. Wanneer uw emailadres bij de tandarts bekend is, krijgt u de nota digitaal toegestuurd. Anders krijgt u deze per post. Wat uw tandarts tijdens de behandeling precies gedaan heeft, kunt u op de nota teruglezen.
Betalen
Als u een nota gekregen heeft, is het belangrijk deze op tijd te betalen. U kunt het bedrag via de link aan ons overmaken. Betaalt u de nota niet op tijd? Dan krijgt u een betalingsherinnering. Wanneer uw betaling daarna nog niet is ontvangen, krijgt u een 2de herinnering. Bij niet tijdig betalen wordt de rekening overgedragen aan het incassobureau. Alle kosten die daarbij ontstaan, komen voor uw rekening.
Heeft u vragen over de facturering, herinnering en/of betalingen, dan kunt u contact opnemen. Wij zijn hiervoor telefonisch bereikbaar of via e-mail: info@mondzorgdijkenwaard.nl
Op de betalingen in onze praktijk zijn de betalingsvoorwaarden van de KNMT van toepassing. Om deze in te zien klikt u op de volgende link: knmt_betalingsvoorwaarden
Niet tijdig annuleren van afspraken
Bij Mondzorg Dijk en Waard kan je jouw afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos annuleren of wijzigen. Doe je dit niet of vergeet je de afspraak, dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden. Indien dit de eerste keer gebeurt is dit kosteloos. Bij twee of meerdere niet nagekomen afspraken hanteren wij de volgende tarieven:
Eerste niet nagekomen afspraak: €0 euro
Tweede niet nagekomen afspraak: €2 per minuut
Gebeurt het in 2 jaar tijd drie of meer keer, dan wordt het volledige bedrag in rekening gebracht en zullen wij geen nieuwe afspraken meer met je maken. Uiteraard hopen wij dat het niet zover hoeft te komen!
Momenteel hebben wij geen contracten met zorgverzekeraars.